مقالات

کاربرد تیرآهن در ساختمان سازی

اگر در زمینه عمران و ساختمان سازی فعالیت دارید، به طور حتم با کاربرد تیرآهن و خود این محصول آشنا هستید. تیرآهن یکی از مهم‌ترین مصالح ساختمانی است که از آن به منظور تحمل تنش‌های حاصل از نیروی برشی و لنگر خمشی استفاده می‌شود.

اگرچه این پروفیل‌های صنعتی در انواع مختلفی ساخته می شوند اما همه آن‌ها وظیفه نگهداری از نیروی وارده بر ساختمان را بر عهده دارند. در این مطلب قصد داریم شما را با این پروفیل ساختمانی و کاربرد آن در ساختمان سازی آشنا سازیم. پس همراه ما باشید.

تیرآهن چیست و چه کاربردی دارد؟

تیرآهن از اصلی‌ترین المان‌هایی است که در ساختمان سازی به کار می‌رود. در حقیقت نقش تیرآهن ها این است که بتوانند تنش‌های حاصل از نیروهای وارد بر آن را تحمل نمایند. به طور کلی از تیرآهن در مهندسی سازه و ساختمان سازی به عنوان عضوی با ارتفاع زیاد، مستقیم و منشوری شناخته می شود و از آن به منظور نگهداری بارهای مختلف وارده در طول عضو استفاده می‌گردد.

بیشتر بخوانید : معایب و مزایای تیرآهن

کاربرد های تیرآهن

کاربرد های تیرآهن

توجه داشته باشید که تیرآهن از مهم‌ترین مقاطع فولادی هستند که انواع مختلفی دارند و بر اساس سه استاندارد زیر تولید می‌گردند:

  • استاندارد  IPE
  • استاندارد  INP
  • استاندارد  IPB

به هر حال تیرآهن نوعی سازه است که برای مقاومت در برابر نیروهای خمشی در مقایسه با نیروهای محوری طراحی شده است. ممکن است عمودی، مورب یا افقی باشد، همان طور که در برابر عملکرد خمشی مقاومت می‌کند.

موارد استفاده و کاربرد تیرآهن

مهم ترین کاربرد تیرآهن در صنعت ساخت و ساز به عنوان اسکلت فلزی می‌باشد. ضمن این که آن‌ها اغلب به عنوان خرپاهای پشتیبانی حیاتی، یا چارچوب اصلی، در ساختمان‌ها استفاده می شوند. تیرهای Steel I از یکپارچگی یک ساختار با مقاومت و پشتیبانی بی وقفه اطمینان حاصل می کنند. قدرت بسیار زیاد تیرهای I باعث کاهش نیاز به استفاده از ساختارهای پشتیبانی متعدد، صرفه جویی در وقت و هزینه و همچنین ثبات بیشتر ساختار می‌شود. تطبیق پذیری و قابلیت اطمینان تیرهای I آن‌ها را به منبعی عالی برای هر سازنده تبدیل می‌کند.

کاربرد تیرآهن

کاربرد تیرآهن

انواع پرکاربرد تیرآهن شامل موارد زیر می‌باشد:

  • تیرآهن IPE
  • تیرآهن ‌INP
  • تیرآهن پهن بال یا هاش H یا IPB
  • تیرآهن لانه زنبوری

قیمت تیرآهن

در خصوص قیمت تیر آهن، خوب است بدانید که قیمت تیرآهن متاثر از نوسانات بازار مسکن می‌باشد. به منظور استعلام قیمت روز تیرآهن می‌توانید با کارشناسان ما در بخش فروش شرکت تماس بگیرید. همکاران ما توضیحات کامل و جامعی در خصوص این محصولات و قیمت آن‌ها به شما ارائه خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.