مقالات

نحوه ساخت ورق گالوانیزه | خرید ورق سیاه | آهن ربات

نحوه ساخت ورق گالوانیزه | خرید ورق سیاه | آهن ربات

نحوه ساخت ورق گالوانیزه :همه با ورق گالوانیزه آشنا هستند، اما بسیاری از مالکان نمی دانند که گالوانیزه گرم و نورد سرد چیست. در واقع مواد این دو ورق فولادی یکسان هستند اما با روش های مختلف فرآوری به دو صفحه متفاوت تبدیل شده اند. روش پردازش ورق فولادی گالوانیزه  پیچیده تر است، دامنه استفاده گسترده تر و قیمت نسبتاً بالا است.

نحوه ساخت ورق گالوانیزه | خرید ورق سیاه | آهن ربات

نحوه ساخت ورق گالوانیزه

ورق فولادی نازک در کوره روی مذاب غوطه ور می شود تا لایه ای از روی  به سطح آن بچسبد. در حال حاضر، فرآیند گالوانیزه مداوم عمدتاً در تولید مورد استفاده قرار می گیرد، یعنی صفحه فولادی به همراه روی مذاب به طور مداوم در مخزن گالوانیزه نورد می شود تا صفحه فولادی گالوانیزه ساخته شود.

هنگامی که قطعه کار فولادی سطحی وارد مذاب روی می شود (ذوب شمش روی در دمای بالای حدود 440 درجه سانتیگراد)، ماتریس آهن با روی مایع r واکنش می دهد تا آهن را حل کند و محلول جامد روی را در آهن α تشکیل دهد. سپس اینتردیفیوژن ترکیبات آلیاژی آهن و روی تولید می کند. هنگامی که قطعه کار از مذاب روی خارج می شود، روی مذاب خالص بیرون آورده می شود تا لایه آلیاژی را بپوشاند تا یک لایه روی خالص تشکیل شود.

ورق گالوانیزه

 

ویژگی های ورق گالوانیزه

لایه گالوانیزه گرم استحکام اتصال بالایی با بستر دارد، می تواند اصطکاک و ضربه بیشتری را تحمل کند و مقاومت در برابر خوردگی بهتری دارد.

فولاد گالوانیزه یک ماده مرکب از فولاد و روی است. محصولات گالوانیزه مزایای هر دو ماده را ترکیب می کنند. ورق گالوانیزه طیف گسترده ای از کاربردها در ساخت و ساز، لوازم خانگی، خودرو و سایر زمینه های صنعتی دارد.

در جو، روی در برابر خوردگی بسیار بیشتر از فولاد مقاوم است. به طور معمول، روی 25 برابر بیشتر از فولاد در برابر خوردگی مقاوم است.

خرید ورق گالوانیزه | قیمت آهن آلات ساختمانی | آهن ربات

انواع ورق گالوانیزه

ورق های  گالوانیزه  را می توان به سه نوع  ورق های فولادی نازک، ورق های فولادی ضخیم و ورق های فولادی فوق ضخیم تقسیم بندی کرد. ورق های فولادی عملکردهای زیادی دارند. می توان از آنها به عنوان پانل سقف، جعبه بسته بندی، پوسته خودرو و قطعات مکانیکی مختلف استفاده کرد.

در واقع  گالوانیزه همانطور که از نام آن پیداست لایه ای از فلز روی است که روی سطح فولاد آبکاری شده است. هدف از این کار جلوگیری از بهم خوردن سطح ورق فولادی و افزایش عمر مفید آن است. ورق های فولادی گالوانیزه را می توان در یک تقسیم بندی دیگر  به ورق های فولادی گالوانیزه گرم، ورق های فولادی گالوانیزه آلیاژی، ورق های فولادی الکترو گالوانیزه، ورق های فولادی گالوانیزه چاپی، ورق های فولادی گالوانیزه چاپی، ورق های فولادی گالوانیزه یک و دو، ورق های کامپوزیت آلیاژی ورق فولاد روی، ورق فولادی گالوانیزه رنگی، ورق فولادی گالوانیزه پی وی سی تقسیم بندی کرد.

ورق سیاه

مزایای ورق سیاه

فولاد گالوانیزه گرم از زمان آغاز به کار به طور گسترده ای در ساخت و ساز، لوازم خانگی و سایر صنایع بزرگ مورد استفاده قرار گرفته است. با توجه به گسترش مداوم دامنه استفاده، شکل پذیری و خواص مختلف محصول نسبت به ورق فولادی به طور مداوم بهبود یافته است و مزایای زیادی برای کاربران دارد.

عملکرد پردازش: عملکرد پردازش ورق  گالوانیزه مانند گالوانیزه گرم است که می تواند به طور کامل نیازهای اشکال مختلف پردازش مانند نورد، مهر زنی و خمش را برآورده کند.

مقاومت در برابر خوردگی: آزمایش بر اساس فولاد گالوانیزه گرم، فولاد گالوانیزه با ضخامت، پوشش و عملیات سطح یکسان انجام می شود. گالوالوم نسبت به گالوانیزه گرم مقاومت به خوردگی بهتری دارد و عمر مفید آن ۲ تا ۶ برابر فولاد معمولی است.

عملکرد بازتاب نور: توانایی فولاد گالوانیزه برای انعکاس گرما و نور دو برابر فولاد گالوانیزه است و بازتاب آن بیشتر از 0.70 است.

مقاومت در برابر حرارت: محصولات معمولی گالوانیزه گرم معمولاً در دمای حداکثر 230 درجه استفاده می شوند و در 250 درجه تغییر رنگ می دهند.

خواص مکانیکی: خواص مکانیکی ورق های  گالوانیزه عمدتاً در استحکام تسلیم، استحکام کششی و جذب بالا آشکار می شود.

قیمت ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه در بازار با قیمت های متفاوتی عرضه می شود،  اختلاف قیمت آن از عواملی چون برند سازنده، ابعاد، ضخامت و … نشأت می گیرد. همینطور بازار آهن آلات تحت تاثیر شرایط اقتصادی کشور و نوسان دلار دستخوش تغییرات بسیاری است‌.

برای آگاهی از قیمت ورق گالوانیزه با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.