مقالات

قیمت تیرآهن تهران | فروش ورق سیاه | فروشگاه آهن ربات

انواع تیرآهن | قیمت ورق گالوانیزه | فروشگاه آهن ربات

قیمت تیرآهن تهران: تیرآهن ها قطعاتی هستند که به دلیل کاربردشان برای بخش ساختمانی اهمیت بالایی دارند، تیراهن ها برای تقویت و تضمین ایمنی سازه های ساختمانی ضروری هستند. تیراهن ها دارای چند فرمت مختلف هستند تا بتوانند ایمنی مطلوب را در شرایط مختلف ارائه دهند. تیراهن ها طیف بسیار وسیعی دارند و با نام های مختلف نامیده می شوند.

قیمت تیرآهن تهران | فروش ورق سیاه | فروشگاه آهن ربات

تیرآهن هی تجاری با اعداد و علایم مخصوصی عرضه می شوند و برای اینکه بدانید کدام تیرآهن را بخرید، باید با انواع آن و کاربرد هایشان آشنا شوید.

در این مقاله در می یابید که انواع مختلف تیراهن چیست و چه عملکردی را در منطقه ساخت و ساز فراهم می کنند.

ورق گالوانیزه

تیرآهن چیست؟

تیرهای آهن با نورد گرم و با استفاده از آلیاژی از آهن، کربن و مقادیر کمی از مواد دیگر ایجاد می شوند. بزرگترین تفاوت بین آنها یا بهترین راه برای متمایز کردن آنها، در اجزا آنها  و ویژگی های مکانیکی و شکل مقطع آنها است.

تیر آهن IPE یا IPN یا T دوبل چیست ؟

این پروفایل ها دارای یک I لاتین به عنوان اینکه در یک دسته هستند، می باشند. تفاوت این دو در ضخامت بال های آنهاست، به طوری که بال های IPE در مقایسه با IPN ضخامت ثابتی دارند و ضخامت بال ها در IPNمتغیر است.این نوع تیراهن برای تیرهای کف مناسب می باشد. ما می توانیم از IPN-IPE 80 تا 140-160 را پیدا کنیم که بیشترین استفاده را دارد.

تیرآهن

تیر آهن HEB چیست ؟

همانطور که می توانید تصور کنید، آنها انواعی هستند که مقطع  آنها شکل یک H  است. مشخصه اصلی آن این است که بال ها و جان آن دارای طول یکسانی هستند. این نوع  تیرآهن ها به طور گسترده ای برای ساخت ستون ها استفاده می شوند، زیرا مقطع آنها نیروی مکانیکی بسیار مطلوبی برای مقاومت در برابر تنش هایی که باید تحمل کنند، به آنها می دهد.

قیمت تیرآهن تهران | فروش ورق سیاه | فروشگاه آهن ربات

تیر آهن L یا LPN

این  تیراهن ها L شکل هستند که با این تعریف که دو طرف آنها برابر هستند مشخص می شوند. آنها به عنوان تقویت کننده در اتصالات سازه ها یا در بسیاری از موارد به عنوان تقویت کننده در لبه های اسکله کامیون استفاده می شوند تا از شکستگی بتن در اثر ضربه های احتمالی وسیله نقلیه جلوگیری شود.

تیر آهن T ساده

این پروفیل ها به عنوان مصالح اتصالی بین تیرهای فلزی نگهدارنده عرشه پل و خود پل (بتن) استفاده می شود.

تیراهن  W

این نوع تیرآهن با هدف ساخت و سازهای بزرگ استفاده می شود.  تیرآهن های W آنهایی هستند که بالاترین عملکرد را برای پشتیبانی از ماشین آلات و تجهیزات بزرگ دارند. ایده آل برای کسانی که به دنبال دوام و مقاومت بیشتر در پروفیل فولادی چند لایه هستند.

به دلیل ساخت آن با تیغه های فلزی قالب گیری شده در حرارت زیاد تا زمانی که به شکل W برسند، این تیرآهن به یکی از مقاوم ترین تیرهای موجود در بازار ، تبدیل شده است. عدم وجود جوش در فرآیند ساخت آن تضمین کننده دوام محصول در برابر سایش و شکستگی است.

برای ساخت پی های متوسط ​​تا بزرگ، سازه های خارجی مانند پل ها و سقف ها، در بخش صنایع کشاورزی و ساخت ماشین آلات بزرگ استفاده از این نوع تیرآهن بسیار توصیه می شود.

ورق سیاه

تیرآهن H شکل

کیفیت تیرآهن های H در ساختار ساخت آن است، زیرا با دو بال تقویت شده است که آن را در

لیست تیرآهن های ایده آل برای ساخت و سازهایی مانند خیمه ها، ستون ها و سایر سازه های داخل ساختمان های بزرگ قرار می دهد.

بر خلاف تیرآهن W، تیرآهن H این قابلیت را دارد که وزن سازه ها را کاهش داده و توزیع کند تا سایر عناصر تشکیل دهنده

این پایه نگهدارنده به طور مساوی در فونداسیون استفاده شوند.

تیرآهن I شکل

بر خلاف تیرآهن های H، تیرهای I دارای لبه‌های باریک‌تری هستند و

برای سازه‌هایی که نیاز به استفاده از مواد سبک‌تر اما به همان اندازه مقاوم نیاز دارند،

مانند بخش صنعت، کشتی‌سازی و ساخت‌وسازهای عمرانی، پشتیبانی سازه‌ای ایده‌آل استفاده می شود.

این نوع تیرآهن  نه تنها به عنوان قطعه اصلی در ساختار پروژه ها عمل می کند، بلکه می تواند به عنوان پوشش سقف نیز به کار رود.

تیرآهن U شکل

تیرآهن های U بسیار متنوع هستند و در کارهای ساختمانی بزرگ و در ساخت و ساز بخش های مسکونی استفاده می شوند. آنها همچنین در پروژه های تاسیسات مکانیکی، علائم راهنمایی و رانندگی و در بخش صنعتی بسیار پر تقاضا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.