مقالات

ورق نسوز چیست ؟ | معرفی انواع ورق نسوز

ورق نسوز

امروزه استفاده از ورق‌های نسوز در صنعت رو به افزایش است. همان طور که از نام این محصولات پیداست، این ورق‌ها از تحمل و توانایی زیادی در برای حرارت و دمای بالا برخوردار هستند. این ویژگی باعث شده تا این محصولات مصارف بالایی در صنعت به دست آورند. به منظور آشنایی بهتر این محصولات، خوب است ابتدا بدانید این نوع ورق چیست؟ و با کاربرد آن در صنعت آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: انواع نبشی و کاربردهای آن در صنعت

ورق نسوز چیست؟

ورق نسوز یکی از انواع مواد نسوز می‌باشد که مقاومت و استحکام بالایی در برابر گرما دارد. در حقیقت این نوع ورق یکی از رایج‌ترین و پر مصرف‌ترین انواع نسوز صنعتی است که به دلیل کاربرد وسیع و گسترده ای که دارد، توانسته سهم بزرگی از فروش بازار را به خود اختصاص دهد. ورق نسوز قادر است درجه حرارت 300 درجه تا 1400 درجه را تحمل کند که میزان بسیار بالایی است.

از این محصولات در صنایع مختلفی برای ساخت و تولید انواع واشر، ساختمان سازی، عایق کاری حرارتی، پالایشگاه‌ها، صنایع پتروشیمی، نیروگاه‌ها، مخازن نفتی و جایگاه‌های سوخت استفاده می‌کنند.

ورق نسوز چیست

انواع ورق آهن نسوز

ورق آهن نسوز، در انواع مختلف با مقاومت‌های متفاوتی تولید می‌شود که به شرح زیر است:

ورق استیل 321

این نوع ورق قادر است دمایی تا حدود 800 درجه سلسیوس را تحمل کند؛ ضمن این که در برابر اکسیداسیون نیز مقاوم می‌باشد.

ورق استیل گرید 309

این ورق مقاوم در برابر حرارت می‌تواند تا دمای 1000 درجه سلسیوس را تحمل کند؛ علاوه بر آن در مقابل زنگ زدگی نیز مقاومت و استحکام خوبی از خود نشان می‌دهد.

ورق استیل گرید 310

میزان تحمل دما در این ورق تا 1200 درجه سلسیوس افزایش یافته که رقم بسیار خوب و مناسبی است.

ورق استیل گرید 310s

این ورق مقاوم در برابر حرارت نیز توانسته تا دمای 1100 درجه سلسیوس به‌خوبی از خود مقاومت لازم را نشان دهد.

بیشتر بخوانید: قیمت آهن در بازار امروز

قیمت ورق آهن نسوز

همانطور که گفته شد ورق آهن نسوز، از ویژگی‌ مناسبی برخوردار است که باعث شده تا در برابر گرما از مقاومت لازم برخوردار باشد. این محصولات در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. جهت کسب اطلاع از قیمت ورق آهن نسوز می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما ضمن مشاوره رایگان، شما را در جهت خرید این محصولات یاری می‌رسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.